søndag 15. april 2012

Til en stor jente

For 10 år siden ble min kjæreste (på det tidspunktet) onkel til en nydelig jente, og som jeg i etterkant har fått den gleden til å være tante til. Hun er en aktiv, intelligent og flott jente som vi er veldig glad i. 
Hun ytret et sterkt ønske før jul om at hun ønsket seg en strikket puff, men jeg hadde allerede begynt på gavene hennes. Dermed la jeg dette ønsket på minnet til bursdagen hennes. Garnet er Cortina fra SparKjøp (som jeg nå også har observert på OBS Supermarked i byen..), og pinnestørrelsen var 10. Strikket med dobbelt garn. Oppskriften ble inspirert av Pickles og Drops. Tror det var 45 masker og rillestrikk til passende omkrets. Snurpet sammen i bunnen, stappet inn to puter fra Jysk og snurpet sammen i toppen. Puffen er ikke formfast, og den kollapser under vekten av personer over 10 kg.. Men den er myk og god. En mulighet er å lage en fast kjerne av fleksibel MDF og pakke den inn i skummadrass, men tiden strakk ikke til.. Men jenta ble superfornøyd :) Da hun hadde åpnet alle gavene fra oss og svigers, sa hun at hun var så glad at hun hadde vondt i magen <3 .
Her er resultatet :)



Ingen kommentarer:

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...